Visa ett inlägg
  #8 (permalink)  
Gammal 2008-11-02, 23:51
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: maj 2008
Internet Sweden is on a distinguished road
Skicka ett meddelande via MSN till Internet Sweden Skicka ett meddelande via Skype™ till Internet Sweden
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Marcus Visa inlägg
Har inte heller hunnit sätta mig in i hur det kommer fungera men är kanske någon av er andra som vet?

1. Om man har valt ett ombud ist för IIS direkt - vad händer då om fakturan från dem inte betalas? Får man någon information direkt från IIS då om att domänen håller på att förfalla?
2. Vad händer om ombudet kommer på obestånd och alltså inte skickar ut några fakturor? Har man fortfarande chansen att betala för domänerna direkt hos IIS via Domänhanteraren?
3. Använder sig Binero av samlingsfakturor för år 2, även om domänerna inte är registrerade exakt samma dag - snarlikt som .se gör idag?

Verkar mycket rörigt...
Det är även min uppfattning att det verkar rörigt, men jag har fått "betryggande besked" om att slutkunderna inte ska drabbas!

Vad jag känner till är att:
1. indikerar du en registrar som inte upprättar ett kontrakt med dig inom nån viss tid, så kommer domänen gå tillbaka till .SE´s egna registrar - .SE-Direkt eller vad de nu kommer att heta.. Däremot om du betalar till din indikerade registrar och att dom av okänd anledning inte betalar till .SE - kan jag inte svara på..

2. Kommer registraren på obestånd eller går i konkurs - flyttas domänerna till .SE´s registrar som fakturerar dig (om du inte hinner indikera ett annat ombud).

3. Bineros nuvarande och framtida faktureringsmöjligheter känenr jag inte till.

Svara med citat