Jag kikade in på femsiffror . se för att se om något skett - när jag såg länk till en annan domän mittpostnummer.se där det står att läsa:
Citat:
Göteborg 011208
ICE House AB har förvärvat 6806 domännamn, Sveriges största enskilda domänregistrering.
Den 1 dec 2008 har ICE House AB säkerställt rätten till 6806 domännamn vilket är den enskilt största domänregistreringen i Sverige hittills. ICEHouse har för avsikt att under året starta uppbyggnaden av den lokala portalen mittpostnummer.se
"I USA, som är ett till två år före oss inom mediautveckling på internet, ökar lokal marknadsföring på internet med nästan 50% under 2008 – vilket totalt för året innebär 12-13 miljarder dollar. Denna marknad kommer att ha en mycket stark tillväxt under de närmaste åren även i Europa och här vill vi vara med" säger Peter Bertilsson, VD för ICE House.
VD och initiativtagare till ICEHouse AB är Peter Bertilsson, tidigare bl.a. VD för Boss media, och Olle Langenius som är partner i riskapitalbolaget Layline Partners, tidigare grundare och VD för TV Produktionsbolaget MTV Produktion AB samt Nils Svangård, en ledande expert inom artificiell intelligens och välkänd göteborgsentreprenör.
Bakom ICEHouse står riskapitalbolaget Layline Partners AB och Attingi AB. Layline Partners jobbar med att utveckla bolag genom att tillföra en kombination av kompetens och kapital. Layline Partners har i dag ett tiotal investeringar inom olika områden bl.a. media kommunikation och försäljning.
För mer Information kontakta;
Peter Bertilsson / VD tel. 0709 932554
Olle Langenius / SO tel. 0704 312177
|
Tycker att det är lite tråkigt med sakfel i Pressreleasen; registreringarna gjordes inte 1 dec utan veckan innan, och de listar 6870 och inte 6806, ägarföretaget heter inte Attingi AB utan Atingi AB. Sen att jag inte alls delar Bertilssons analys av USA´s försprång, hör egentligen inte hit - Peter har trots allt varit VD på Boss Media som pysslat med onlinegambling på global marknad sedan sent 90-tal - och det har inte jag..
Jag är nu mycket spänd på vad som kommer att uppenbara sig på dessa domäner framöver och jag är upprepningsvis spänd av förhoppning, men än så länge är jag inte övertygad.