Visa ett inlägg
  #9 (permalink)  
Gammal 2009-01-04, 16:36
Ara Ara är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: okt 2008
Ara is on a distinguished road
Standard

När jag läset ditt svar så verkar det som du inte har fattat min poäng alls, utan du svarar på helt andra saker än det jag tar upp.

"email och surfning är två helt från varandra separerade problem."
Det kan jag hålla med om, men för tex min mamma och det lite svårare att förklara varför det ena funkar på ett sätt och det andra på ett helt annat.

"- Att du inte har världens alla teckenuppsättningar installerade på din burk begränsar INTE surfandet"

Kan man inte läsa vad som sår på sidorna har man ingen nytta av att surfa till dom. Och det bidrar till att det skapas olika nät.

"Att annonsörer begränsar ads till vissa regioner (och dess besökare) har ingenting med annat än geo-optimering/begränsning av sina annonser - en lokal restaurang i Säffle vill väl främst annonsera gentemot besökare i Värmland och slippa visa sina annonser (och betala) för Kineser och Amerikaner som klickar på länkar.."

Det stora problemet är inte annonserna utan sökmotorerna, utan dom hittar den stora delen va vanliga användare inte utanför sitt lands lilla ankdamm på nätet.

Och ett par år i "itvärlden" tycker jag är ganska lång tid.

Till sist så måste ju den nya tekneiken användas av många för att göra skillnad på hur folk tänker, det finns ganska många nya "smarta" domäner som va bra ända tills den dagen då man märker att folk inte använder dem.