Visa ett inlägg
  #10 (permalink)  
Gammal 2008-12-26, 12:43
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: maj 2008
Internet Sweden is on a distinguished road
Skicka ett meddelande via MSN till Internet Sweden Skicka ett meddelande via Skype™ till Internet Sweden
Standard

Gman - Jag är inte alls lika övertygad om att din framtid kommer att besannas pga av en rad olika faktum.

Dels förstår jag överhuvudtaget inte hur du tänker med att IDN helt ska ersätta vanliga... men jag gissar att du åtminstone syftar till "i förekommande fall".

Däremot är jag som sagt inte lika övertygad som dig vad gäller Svenska domännamn. Men även jag spår att IDN kommer att användas i större utsträckning än idag, men fram till dess att IDN-tecken kan användas i e-mailadresser, så tror jag på en mycket blygsam uppgång och snarare som kompliment till icke-IDN, än som något annat.

Vad sedan gäller felstavade domäner, så skulle jag säga att det helt är beroende på en faktor!
Så länge domänadresser SKRIVS in på tangentbord, så kommer felstavade domäner att dra till sig stort intresse.

Besökare stavar domännamn fel (pga av okunskap/slarv)
Besökare slinter och trycker på fel tangent(slarv)
Besökare är för snabba och skriver tecken i fel ordning(slarv)

Jag skulle säga att denna typ av trafikströmmar sannolikt kommer att värderas på annat sätt framöver, men om du med en felstavad domän kan fånga upp kanske så mycket som ett par procent av exempelvis aftonbladet.se´s besökare - så ser jag det som rimligt att tror att dessa domäner kommer att vara värdefulla för sina innehavare.

Svara med citat