Citat:
Ursprungligen postat av Internet Sweden
..enligt de uppgifter jag har, så omfattades denna affär INTE av det DÅ rådande kampanjpris - Jag tror också att du glömmer en ganska viktig sak också Marcus:
Skulle ICE House registrerat domänerna till det då rådande kampanjpriset (29:-/styck) så skulle det inneburit en kostnad för Loopia på 818 770:- (ink moms)och om de då skulle betalat 9:-/styck så skulle det kostat Loopia 956 170:- (ink moms) - Detta eftersom .SE endast subventionerar max 100 st. per slutkund (enligt Surftowns blogginlägg mm) och att .SE inte gjort någon specialdeal kring denna affär.
Så att det kostat en rejäl slant för slutkunden är det nog inget snack om..för jag har svårt att tro att Loopia skulle vara SÅ desperata för att få kunder..
|
Vad jag känner till så har väl inte Loopia någon övre gräns för antalet domäner man får registrera hos dem till denna 9 kronors kampanj?
Min gissning på att ICE House endast betalat 9 kronor grundar sig mest på att de borde känna sig rejält blåsta av Loopia om de bara veckan innan registrerade domänerna för 199230 SEK istället för 61830 SEK - och Loopia inte överhuvudtaget nämnde att kampanjen skulle kunna komma att ändras?
Som en liten sidnotis så var det ju dock inte 6870 domäner som de faktiskt registrerade utan något färre; eftersom ett tiotal domäner redan var upptagna vid deras registreringsförsök. Vilka det är verkar de själva dock inte ha så bra koll på heller
Nja, jag tror Loopia lägger nog en stor del av detta som marknadsföringskostnad samt ev. en förhoppning/försäkran om att få kundens domäner från år 2.
Men det är ju allt bara spekulationer och oavsett vad så ska det bli intressant att se hur det löper vidare.